Onze COVID-19 maatregelen

Morgana Damminga houdt de ontwikkelingen rond het coronavirus nauwgezet in de gaten. De gezondheid en veiligheid van onze medewerkers en klanten staat voorop. We volgen daarbij de richtlijnen en adviezen van het RIVM. Als gevolg hiervan nemen wij aanvullende maatregelen, waarover we je graag informeren.

Onze winkel is geopend, dus je bent van harte welkom. Onze slaapadviseurs doen er dan ook alles aan om jou te voorzien van een goed advies. Een goede nachtrust is in deze tijd namelijk van groot belang.

Afspraak maken

We begrijpen ook dat je zelf geen enkel risico wilt lopen, maar wel behoefte hebt aan advies voor een goede nachtrust. Daarom staan onze slaapadviseurs ook op afstand voor je klaar. Daarom bieden we je graag de mogelijkheid om advies op afstand te ontvangen of om een afspraak te maken in een winkel waarbij we jouw veiligheid kunnen garanderen.

Door op afspraak te werken kunnen we besmettingsrisico’s beperken en ben je verzekerd van een beschikbare adviseur.

Plan een afspraak in de winkel

 

Proefliggen

Wil je graag komen proefliggen? Ook dit kan gewoon nog veilig in onze winkel. Er liggen speciale, afneembare kussenslopen en matrasmatjes op de kussens en matrassen die na ieder gebruik gewassen worden. Zo nemen wij ook hierin de benodigde hygiënische maatregelen.

Deze voorzorgsmaatregelen nemen onze slaapadviseurs: 

  • Onze slaapadviseurs houden in de winkel een gepaste afstand van 1.5 meter
  • Onze slaapadviseurs schudden geen handen en reinigen hun handen regelmatig met desinfecterende middelen
  • De showroom wordt intensief bijgehouden qua schoonmaak, denk daarbij aan de pinautomaten, deurklinken en ventilatiekanalen
  • Zodra onze slaapadviseurs minimale klachten hebben verzoeken wij ze om thuis te blijven

We vragen jou om deze voorzorgsmaatregelen te nemen:

  • Ben je niet fit, dat wil zeggen hoesten, verkouden en/of koorts, dan willen je vragen om niet naar de winkels toe te komen, maar op een later moment de winkel te bezoeken.
  • Kom zoveel mogelijk alleen naar de winkel. In verband met voldoende afstand houden hanteren wij: maximaal 8 klanten in de winkel
  • In verband met groepvorming en afstand hanteren wij: maximaal 2 personen per gezin,
  • Houd in de winkel gepaste afstand tot anderen, minimaal 1,5 meter. zowel tot klanten als tot onze slaapadviseurs
  • Betaal met pin en contactloos. Volg altijd de aanwijzingen op van het personeel
  • We moeten hier samen doorheen komen. Wees daarom vriendelijk en begripvol
  • We verzoeken je wel om extra alert te zijn op persoonlijke hygiëne

Bezorging en montage

Wordt mijn nieuwe bed en/of matras nog wel bezorgd?

    • Alle gemaakte bezorgafspraken gaan op dit moment door. Voor de veiligheid en gezondheid van jou en onze medewerkers, nemen we bij de bezorging een aantal extra maatregelen. Deze lees je hieronder.

Loopt de bezorging van mijn bestelling vertraging op?

Door alle ontwikkelingen en maatregelen rond het coronavirus is het mogelijk dat jouw bestelling vertraging op zal lopen in het plannen en uitleveren van goederen. We doen onze uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk in te plannen en uit te leveren. Houd er rekening mee dat dit enige weken vertraging kan opleveren. Onze excuses voor het ongemak. We hopen op je begrip.

Nemen jullie extra maatregelen bij de bezorging van mijn bed of matras?

De veiligheid en gezondheid van jou en onze medewerkers staan voorop. Daarom nemen we bij de bezorging een aantal extra maatregelen waarvoor we jouw medewerking vragen:

    • Heb je gezondheidsklachten zoals hoesten, verkoudheid en/of koorts, ben je ziek of zit je in quarantaine op het moment van jouw bezorgafspraak? Dan verzoeken we je om zo snel mogelijk contact met ons of met Montrieurs op te nemen om jouw bezorgafspraak te verplaatsen.
    • Zorg ervoor dat jouw slaapkamer voor de bezorgafspraak leeg en schoon is en dat de doorgang naar je slaapkamer helemaal vrij is. Denk hierbij aan de doorgang buiten, de gang of hal, het trappengat en de overloop.
    • Onze bezorgers leveren jouw bestelling contactloos. Dat betekent dat zij geen handen schudden. Normaal gezien is het geven van een hand aan de klant voor Montrieurs een vereiste. Onze monteurs hebben momenteel geen toestemming om dit te doen. Een vriendelijke knik vinden wij een beleefd alternatief.
    • We vragen je dringend om bij voorkeur vooraf te betalen via de iDeal link die u die je hebt ontvangen tijdens in de e-mail met de afspraakbevestiging.
    • Mocht dat niet mogelijk zijn, vermijd dan handcontact bij een mobiele pin betaling. Voor het zetten van een handtekening verzoeken we je jouw eigen pen te gebruiken.
    • Onze bezorgers nemen extra hygiënemaatregelen in acht. Zij beschikken over desinfecterende reinigingsmiddelen en de auto.

 

    • Vanwege de extra hygiënemaatregelen zijn we helaas genoodzaakt om vanaf heden geen gebruikte producten meer retour te nemen, waaronder (oude) matrassen of kussens. We begrijpen dat dit vervelend is, maar vragen je om zelf zorg te dragen voor de afvoer van je oude matras. Bekijk de website van jouw gemeente of de gemeentewerf bij jou in de buurt voor de inlevermogelijkheden.
    • Wij volgen de richtlijnen en adviezen vanuit het RIVM. Dat betekent dat onze monteurs bij gezondheidsklachten zoals hoesten, niezen, verkoudheid en/of koorts thuisblijven.
    • Onze bezorgers bellen je ongeveer een kwartier voorafgaand aan de levering van jouw bestelling. Op dat moment kun jij hen ook informeren over eventuele bijzonderheden waar zij rekening mee dienen te houden.

Nemen jullie mijn oude matras nog steeds retour?

Vanwege de extra hygiënemaatregelen zijn de maatregelen omtrent producten retour nemen aangescherot. De (oude) matrassen of kussens kunnen retour genomen worden door de monteurs onder de voorwaarde dat u deze zelf inpakt. Indien gewenst kan Morgana Damminga je voorzien van matraszakken. Heb je andere vragen over het retourneren van gebruikte producten? Neem dan contact met ons op.

Winkel

Welke maatregelen nemen jullie in de winkel?

In onze winkel nemen we onder meer de volgende maatregelen:

    • Wij volgen de richtlijnen en adviezen vanuit het RIVM. Dat betekent dat onze slaapadviseurs bij gezondheidsklachten zoals hoesten, niezen, verkoudheid en/of koorts thuisblijven.
    • Heb je zelf gezondheidsklachten? Dan vragen we je vriendelijk om onze winkel op een later moment te bezoeken. Uiteraard kun je ook 24/7 in onze webshop terecht. Ook telefonisch kunnen we je van een persoonlijk slaapadvies voorzien.
    • In onze winkel vermijden onze slaapadviseurs hand-op-hand contact. Zij houden gepaste afstand (1,5 meter) en wassen hun handen vaak en goed.
    • We werken daarbij met een één-op-één-principe. Dit betekent dat je maar met één slaapadviseur in gesprek komt.
    • We treffen extra hygiënemaatregelen en desinfecteren na waar nodig na ieder bezoek.
    • We maken bij iedere klant gebruik van schoon hygiënesloopje voor om onze testkussens
    • Bij het afrekenen verzoeken we je dringend om bij voorkeur te betalen met pinpas. Na elke transactie wordt de terminal gedesinfecteerd. Mocht betalen met pin niet mogelijk zijn, vermijd dan handcontact bij een contante betaling.

Kan ik nog steeds online een bestelling plaatsen?

In onze webshop kan je 24/7 terecht en gaat alles onverminderd door. Heb je persoonlijk slaapadvies nodig? Neem dan telefonisch contact op met onze slaapadviseurs. We zetten alles op alles om ook in deze tijden bij te dragen aaneen goede en gezonde nachtrust.

Kan ik momenteel genruik maken van het testkussenprogramma

In het kader van nieuwe richtlijnen zijn hoofdkussens momenteel niet vrijblijfend thuis uit te proberen. In de winkel zijn hoofdkussens te testen met gebruik van een Hygienesloopje. Onze slaapadviseurs begleiden u graag met het maken van een goede keuze.